jueves, 1 de abril de 2010

E AGORA QUE?


CESÁREO FRAGA
Despois de que se vertesen ríos de tinta, de moitas opinións cruzadas sobre a oportunidade de pedir na rúa, unha vez máis, o levantamento do nefasto veto que pesa sobre os nosos estaleiros, despois de realizada a manifestación, xa ninguén pode pensar que a UGT fala para obter notoriedade ou rendibilidade sindical. Cando xa moitos botaron fóra a xustificada rabia contra a inxustiza do veto, queremos reflexionar sobre o “día despois”, sobre o futuro de Astano.
Desde este sindicato sempre defendemos os intereses dos traballadores e traballadoras, eses mesmos que no seu momento deixaron claro que queren un estaleiro público e con carga de traballo. Eses mesmos que, a través dos seus representantes legais, están a pedirlle á súa empresa, aquí e en Madrid, que é necesario buscar novos retos, novas oportunidades para o sector. E como resultado diso, hoxe estase a falar, nas conversas entre os traballadores e Navantia e a SEPI, dalgunhas das opcións de futuro, das posibles liñas de negocio, das oportunidades. Todo elo baixo un denominador común: que os estaleiros sexan rendibles. Nin agora nin dentro de cinco anos, xa sen veto, este obxectivo é trivial.
Esta aposta polo diálogo caracterizou sempre á UGT. Así o estamos facendo coa dirección da empresa, compartindo o coñecemento sobre o mercado de construción naval, sobre a conxuntura internacional, sobre cales son as mellores opcións para conseguir, a medio e longo prazo, ser competitivos.
A grave crise mundial que está a padecer a construción fai que na actualidade case non exista carteira de pedidos en Navantia. Se por unha milagre hoxe desaparecese o veto, posiblemente pasariamos varios anos sen poder construír un só buque civil. Porén, pola boa disposición que está a ter a empresa nas mesas de negociación, aberta a chegar a acordos, amosando plans a medio plazo, tamén sabemos que pode haber saídas e futuro.

E por iso dende UGT opinamos que a manifestación careceu de oportunidade. Agora é momento de adicar forzas a traballar polo día despois do veto, non de pensar nas eleccións.
Non debemos tampouco esquecer que en Ferrolterra xa existe un instrumento como é o plan Ferrol e a súa Asociación Impulsora, que sempre defendeu a construción naval como piar básico da economía de Ferrolterra, e que comparte con UGT a mesma prioridade: a creación de emprego.

Estamos moi preto de 2015, data na que se levantará o veto. Temos que estar preparados. Reservemos o esforzo e a loita para que isto sexa así. Necesitamos que se modernicen as instalacións, que se adapten ás novas realidades que nos vai esixir o mercado, necesitamos que a empersa oriente a súa proa para encarar eses novos tempos, debater e decidir con serenidade que rumbo queremos seguir, en cal teremos éxito.
Centrémonos nos verdadeiros obxectivos. Traballemos dende a prudencia por unha nova esperanza.


(*) Cesáreo Fraga é secretario comarcal de UGT

4 comentarios:

administrador dijo...

está claro que está persona no tiene ningún problema para llegar a fin de mes.¿Porqué no tenr paciencia y esperar a que termine el veto por si solo?.

¿Que son 5 años?.¿Quien no se puede permitir estar 5 años sin tener empleo.?-


Es más,5 años,más los que habría que esperar a poner en marcha en astillero,poner en marcha el departamento de ingeniería, de ventas,estaríamos hablando de 7-8 años.

Ojalá le explicase eso mismo a alguno de los 17.000 parados de la comarca.
Está claro que habló el crodón umbilical del PSOE,la UGT....

Anónimo dijo...

Abraiado co que dí Cesáreo,( normal nel), xa o dicían os nosos antergos, "falar é ceive, cando se bota a língua a pacer ", pero istas novas ainda son máis abraiantes,( son do mes de Xaneiro),


España aún no ha pedido a la UE que levante el veto a los astilleros de Fene

Zapatero prometió hace más de un año renegociar con Bruselas el acuerdo que les impide construir buques civiles
Voz - Juan Oliver | Corresponsal – Lunes - 31 / 1 / 2010
José Luis Rodríguez Zapatero aseguró hace más de un año en el Congreso que su Gobierno realizaba «múltiples gestiones» para lograr que la UE levante el veto a la construcción civil en los astilleros de Navantia en Fene. Pero la institución con la que debería negociarlo ni siquiera ha recibido una petición formal al respecto. «Las autoridades españolas no han contactado con la Comisión Europea por este asunto», aseguran fuentes próximas a la comisaria de Competencia, Neelie Kroes.
Flexibilidad
Curiosamente, la crisis otorga ciertas esperanzas, porque Bruselas ha prometido ser flexible en la aplicación de sus normas de competencia, y no solo con los bancos y los fabricantes de coches (acaba de aprobar 251 millones en ayudas a los astilleros polacos). Y aunque Zapatero pretende aprovechar también esa flexibilidad, hasta ahora no lo ha hecho, al menos oficialmente. Su entorno diplomático se mueve también en el más absoluto secretismo, amparándose en que el silencio refuerza las esperanzas de éxito: «Cuantos menos titulares, mejor», resume un representante español en Bruselas con añejo conocimiento del tema.

Anónimo dijo...

Pero ¿como puede ser que haya gente y colectivos, incluso dentro de Navantia,que opine que eliminar el veto no es un asunto prioritario?.
Los vetos son siempre profundamente negativos, es poner límites a la libertad, al derecho de elegir el tipo de producto o mercado a que dedicarte.
Otra cosa es que la coyuntura de este momento, aconseje no lanzarse inmediatamente a construir buques civiles,pero si se puede ir pensando en formar un equipo de ingeniería y de gestión para sentar las bases de que en 2013 se haya recuoperado la capacidad tecnica y de gestión para acometer proyectos offshore, (nuevas construcciones, y transformaciones, )proyectos de módulos de petróleo y gas, proyectos de turbinas eólicas, de buques para instalación de aerogeneradores marinos, y por supuesto de otros buques de alto valor añadido que habría que definir en ese tiempo.
También se debería participar en proyectos de I*D+i a nivel europeo, que desarrollen los nuevos productos de los nichos de mercado ateriores, y que vuelvan a colocar a la Compañia en el Mercado.

Y no estoy hablando de privatizar nada, aunque lo mas importante no es si público o privado; si no si se crea empleo de calidad y sostenible o no.
Por último el 20% de poco, es poquisimo. Si con esta amenaza algunos estan conformes con la situación actual..............., sobra todo tipo de argumentos

administrador dijo...

Estupendo comentario el anterior.
Y bastante clarificador.

está es la actitud suicida con el astillero que predican los sindicatos.el mismo discurso del gobierno para no acometer tal revisión.

Se conforman con dejar "las cosas como están",porque temen que cualquier cambio implique un cambio en el status público de la empresa.Es decir prefieren que la empresa se vaya a la ruina antes de que incluso se privatice.

En año y medio se les acaba la cr¡arga de trabajo,militar,que tienen.Veremos si de aquella,si reclaman el levantamiento del veto.


Ah,y lo que pase en la sociedad ferrolana,o subcontratas,nunca les ha importado.Solo la utilizan cuando les conviene.