domingo, 13 de diciembre de 2009

Cando un fala e non día nada: Iván Puentes sobre Astano

No estamos muy acostumbrados a que Iván Puentes,el actual alcalde de Fene, haga muchas referencias a la actual situación del astillero de Navantia Fene (otra cosa sería,si fuese el PP quien estuviese en Madrid).Más bien es un tema tabú para los socialistas de Ferrolterra (fueron coparticipes de la primera y más nefasta reconversión de 1984).

Para no salir de su tónica, Iván Puentes, habla, pero "sin decir nada".
Seguramente quiere echar raíces en política, y esa es una de las lecciones de un político,y sobre todo en los modernos socialistas, que escabullen los temas comprometidos y adornan con prosa unos mensajes vacíos de contenido.

Y es que fue La Voz de Galicia,la que invitó a Primitivo Gonzalez y Ramoón Yañez a opinar sobre un asunto sobre el que ya han opinado 1000 veces.

Que mantener Astano,en la actual situación es una ruina para Ferrolterra,los parados, los jóvenes y para el mismo futuro del astillero.

Y es que estos dos reputados Ingenieros,actuales profesores universitarios navales,ya han dejado bastante clara su postura.

Pero también invitaron a Iván Puentes a dar su visión de este ,"para el" ,engorroso asunto.
Iván Puentes,licenciado en marketing y publicidad, con un currículo profesional formadosolo por prácticas de empresa en la Tvg,diferentes cursillos...

Tambien dio su visión de la actual situación del astillero.
SIN NINGÚN CONOCIMIENTO DEL SECTOR NAVAL,de sus palabras se desprende que :

El veto que impide hasta 2015 aprovechar las instalaciones, no es necesario revocarlo.
Que despues de 15 años sin realizar ningún proyecto, las instalaciones oxidadas y sin el personal prejubilado,podrá ser aún competitivo (¿optimismo Zp?)
Que tiene que ser PÚBLICO,SI O SI (mejor 300 funcionarios que 3000 empleos privados).

No dice nada de la aociación Rumbo 21,ni de las iniciativas llevadas a cabo en el parlamento de Galicia y el congreso de los diputados, enfocadas a una renegociación con la CE.

Es decir,el actual alcalde de Fene,vive de espaldas a su pueblo.La principal plataforma de empleo de Fene, no es una fuente de futuro para los jóvenes de la comarca.El astillero,hace tiempo que no incorpora feneses a su nómina,y no tiene visos de que eso vaya a cambiar,por lo menos si depende del actual alcalde.

Las razones por las cuales este alcalde NO SE MOJA, son ya bien conocidas.
Parte de algunos importantes socialistas sindicalistas de la comarca, no tienen el menor ínteres en que se pueda reabrir una industria que consideran obsoleta y no competitiva.Prefieren mantener Astano en el sector público,para mantener sus privilegios,y todo eso, SEA AL COSTE QUE SEA. Independientemente del número de parados que en Ferrolterra pueda haber.
Y este alcalde sabe que si quiere continuar al frente de su agrupación, tiene que obedecer las indicaciones de su superior en este tema.

Aunque vaya en grave perjuicio de los intereses de su vecinos.
Luego si los jubilados agradecidos LE VOTAN O NO,es otro problema.

El articulo vacío de contenido en cuestión es:


IVÁN PUENTES,Un estaleiro competitivo

Onde eran ostras, xacen estaleiros, agonizantes», di a fenesa e amiga Matilde Castro nun dos seus marabillosos haikus. Astano esmorece dende hai máis de 30 anos, dende que nos anos 70 o INI franquista a incorpora ao sector público por ser xa insostible como empresa privada. Ter claro que debe ser Astano no século XXI e, sobre todo, saber como facelo, é clave para o despegue económico de Ferrolterra.
¿Público ou privado? Evidentemente público. A dereita, pero tamén recentemente o nacionalismo, defenderon dun ou doutro xeito a privatización do estaleiro. A demanda do naval é claramente cíclica e moi flutuante e diso sabemos moito en Fene. A permanencia no sector público será o que nos asegure poder acceder a grandes pedidos para outros países e, sobre todo, manter os postos de traballo e o estaleiro aberto en épocas nas que a demanda sexa menor.

¿Cantos estaleiros civís da antiga Izar se manteñen activos? Só Astano e Puerto Real, os únicos que non foron privatizados. A crise ademais fixo que mentres viamos no telexornal como no naval de Vigo se destruían empregos e se rescindían contratos, porque unha empresa privada non se pode permitir o luxo de perder cartos, en Ferrolterra mantíñamos intacta a nosa carga de traballo ata o ano 2014. ¿Alguén defendería hoxe o chamado Plan Barreras para Astano? Eu dende logo non.

Podemos soñar con volver a ver en Astano unha factoría con máis de 10.000 traballadores construíndo superpetroleiros, pero serán enerxías que gastaremos en soñar e non en planificar o estaleiro do futuro. Ese modelo de empresa responde a outra realidade económica, a autarquía do franquismo e a dun país en vías de desenvolvemento.

O primeiro que debe facer a nova dirección de Navantia, ademais de conseguir novos contratos, é dotar ao estaleiro de Fene dunha carga de traballo propia, tanto militar como civil e especializalo nunha ou varias áreas, complementarias cos demais estaleiros do grupo. Ata o ano 2014, practicamente ata que remate o veto para a construción civil, hai carga de traballo. Antes desa data debemos ter claro que facer co estaleiro e o diálogo cos traballadores debe ser o primeiro paso para o éxito de calquera iniciativa de futuro. Navantia Fene debe manterse nos sectores civil e militar e traballar naquilo no que poda ser competitivo. Competitividade que descansaría en dúas patas fundamentais. Primeiro, a construción de todo tipo de artefactos navais que leven asociada unha alta especialización tecnolóxica e, polo tanto, un alto valor engadido, é dicir aquilo que non saben e non poden facer en países menos desenvolvidos. Segundo, aproveitando a nosa situación estratéxica, ás portas do Atlántico, potenciar a división de reparacións, unha liña que xera moito emprego e moitos ingresos. Astano ten que adaptar as súas instalacións para converterse no grande centro de reparacións da fachada atlántica europea.

En Fene hai que ir investindo cartos xa na adaptación do estaleiro para os novos tempos, deseñando a plantilla de traballadores, adicando un bo equipo de enxeñería a planificar proxectos de futuro. Astano ten que seguir sendo un dos motores económicos de Ferrolterra, como empresa pública, moderna, adaptada aos novos tempos, especializada e buscando o seu oco de mercado. É posible facelo, pero requerirá de altas doses de diálogo, aposta política e económica, abandono de vellos prexuízos e implicación de toda a sociedade. Ese día poderemos dicir que «onde eran ostras, viven estaleiros, saudables».lavozdegalicia.es

No hay comentarios: