jueves, 4 de diciembre de 2008
A UE está disposta a falar sobre o retorno de Navantia-Fene á construción civil si o Goberno español o reclama
O xefe de unidade adxunto de axudas do Estado e Reestructuración Industrial da Dirección Xeral de Competencia da Comisión Europea, Mehdi Hocine, mostrou hoxe a disposición das autoridades comunitarias a reabrir o debate para facilitar o retorno dos astaleiros de Navantia Fene á construción de buques civís. Así o resaltou o portavoz de Industria do grupo parlamentario do BNG, Fernando Blanco Parga, trala reunión mantida hoxe en Bruxelas, na que o responsable comunitario expresou á delegación galega a súa comprensión ante o que cualificaron de “demanda lexítima” de recuperar un activo agora improductivo.
Segundo explicou o deputado nacionalista, Hocine non puido confirmar se a antiga Astano en Fene na relación de astaleiros españois receptores das axudas ilegais, que na súa cantidade total roldan os 1.300 millóns de euros. Ante esta situación, o responsable comunitario sinalou que ve difícil a situación, pero indicou que se o Estado español o demanda formalmente, estarían dispostos a reabrir o debate.
Ante isto, Blanco Parga mostrou a súa satisfacción polo feito de que “se deixe unha porta aberta, que o tema non estea morto”. Agora, solicitarán ao Estado que “isto efectivamente se cumpra” e resaltou que, en caso de demostrarse que o astaleiro de Fene non recibiu axudas, confirmaríase que a suspensión de actividade na comarca ferrolana “sería unha inxustiza aínda mellor”.
Acordo entre Estado español e UE
O veto á construción civil de Astano recóllese nun acordo reservado negociado entre o Estado e a UE, centrada no feito de que a empresa pasaría a ser unha auxiliar de Bazán e dedicada só á construción militar. En devandito acordo, así mesmo, márcanse limitacións de persoal para a empresa até o ano 2015.
Segundo explicou o deputado nacionalista, a Comisión Europea non soubo tampouco concretar se os terreos que ocupa agora Navantia Fene , que son unha concesión ao atoparse en dominio marítimo-terrestre de propiedade pública, poderían ser traspasados ou vendidos a unha empresa privada. Blanco Parga resaltou a necesidade de continuar defendendo o retorno á actividade, especialmente nun momento de crise económica como o actual.
”Se hai unha mínima posibilidade de apertura de negociacións para volver a falar do tema, o BNG estará aí”, recalcou Blanco Parga, matizando que a apertura do debate non significa que se vaia a autorizar a volta á actividade. Con todo, a combinación da declaración do responsable comunitario coas realizadas fai unhas xornadas por Zapatero - que sinalou que era o momento para recuperar devandito debate- son claves para conseguir levantar o veto actual. “Ter un activo improdutivo en tempo de crise non é lóxico”, sentenciou o deputado nacionalista.
Na reunión mantida esta mañá estiveron tamén presentes a deputada do BNG no Congreso Olaia Fernández Davila; o presidente do Clúster do Naval, Tomás Casquero; o secretario xeral da Federación do Metal da CIG, Miguel Anxo Malvido; e dous dos promotores da iniciativa lexislativa popular de Fene sobre o tema.
Este encontro sectorial foi un dos realizados na visita dunha delegación de representantes de sectores produtivos galegos a Bruxelas, a invitación do BNG. A xornada, que comezou cunha recepción por parte do eurodiputado de CIU Ignasi Guardáns, incluíu tamén encontros do sector lácteo, pesqueiro e das telecomunicacións.
[GZnación / Redacción / 4 Dec 08]
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario